Aki járt már nálunk az tudja, hogy igyekszünk családias légkört teremteni nem csak a kollégák, de a pácienseink körében is. Ezzel az a célunk, hogy a fogászati kezelések ne traumatikus tapasztalatok sorozata legyen. Ebben segít immár 12 éve Endrényiné Závory Tímea szakasszisztensünk is, most a vele készült interjúnkat olvashatjátok.

Hogy kerültél bele az Apollonia csapatába?

Először recepciósként kerültem a fogászat közelébe és nagyon érdekesnek találtam ezt a területet. Ez késztetett arra, hogy második szakmaként megszerezzem az asszisztensi, majd a klinikai fogászati higienikus végzettséget.

12 év alatt általában többször is váltanak munkahelyet az emberek. Mi tart itt téged?

Az Apollonia csapatának nagy része egy régóta együtt dolgozó társaság, ahol a munkakapcsolatokon túl barátságok is kialakultak. Az egész olyan, mint egy nagy család. Márpedig ha az ember azt csinálhatja amit szeret, és ehhez egy támogató közeg társul, nincs oka arra, hogy tovább álljon. Persze itt sem fenékig tejfel mindig az élet, de azért jó ennyire a közösség, mert a furkálódás és a sértődés helyett igyekszünk mindent megbeszélni.

Milyen feladatok ellátásával telik egy napod? Monoton a munkaköröd, vagy van benne változatosság?

A feladataim asszisztensként elsődlegesen az orvosom munkájának segítése. Ezen felül, az Apollonia csapattagjaként részt veszek a rendelő gördülékeny működtetésében: egy asszisztens feladatai közé tartozik a páciensek fogadása, a rendelő higiénikus előkészítése és az asszisztálás a kezelések alatt. A félénk pácienseket ki lehet zökkenteni a rossz hangulatukból egy-két empatikus, kedves szóval. A röntgen és a CT felvételek készítése is a munkám részét képezi, ezen felül természetesen a sterilizálás, a fogászati anyagok kezelése és az adminisztráció is része a munkakörömnek.

A jól elvégzett munkán túl mi az, ami elégedettséggel tölt el?

A munkámban leginkább a páciensek mosolyát szeretem látni, mikor egy fájdalommentes kezelés után szebb mosollyal, elégedetten távoznak. Félénk páciensek kezelése során több időt szánunk a kezelések előtti beszélgetésre, a páciens bizalmának elnyerésére. Nagyon jó érzés, mikor egy félős páciens azután, hogy beszélgettünk vele kicsit, nyitott lesz a beavatkozásra.

A korona vírus megjelenésével az általános, fogorvostól való félelmen túl szerintem a társas érintkezéstől is elkezdtek félni az emberek. Éppen ezért, fokozottabban figyelünk a higiéniai szabályok betartására, igyekszünk a lehető legbiztonságosabb környezetet teremteni pácienseinknek.

Olvassa el másik fogászati cikkünket is:

Apollonia fogászat: szájüregi rákszűrés

Szájüregi rákszűrés – életet ment!

Magyarország a szájüregi rákok által okozott halálozás tekintetében férfiak és nők esetében egyaránt első helyen áll Európában. 1975 óta a szájüregi rákos halálozás ijesztően nagymértékben, körülbelül ötszörösére növekedett, mindkét nemben.

Kategóriák

Címkék

A fogászat a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Programok megvalósítása során 20.789.508 Ft támogatásban részesült.

Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Program
Új Széchenyi Terv